Promotie methoden voor een startende onderneming

Afgelopen semester heb ik gedurende 16 weken stage gelopen bij Live-Fit. Live-Fit is een zelfstandige onderneming die gespecialiseerd is ilive-fit flyern personal training & lifestyle coaching. Vanuit de stage instelling kreeg ik het verzoek om een promotiecampagne op te zetten en uit te voeren. Er zijn al een aantal methoden geprobeerd, zoals het verspreiden van flyers en het deelnemen aan een evenement om het bedrijf op de kaart te zetten. Deze methoden hebben vooralsnog weinig resultaat opgeleverd. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een efficiëntere manier om klanten te werven voor Live-Fit.
Om tot een goede methode te komen is het belangrijk om je in te leven in de doelgroep, ofwel empathie te creëren. Wat zijn de wensen/ behoeften van de doelgroep? Op welke manier vinden zij het prettig om benaderd te worden? en waarom ze gebruik zijn gaan maken van de diensten van Live-Fit.
Daarnaast ben ik met één van de stakeholders, een diëtiste die in dezelfde praktijk werkzaam is, om de tafel te gaan. Ook zij heeft als doel om klanten te werven. Op deze manier kunnen er vanuit verschillende inzichten gekeken worden naar dit vraagstuk.
Door middel van observaties, het ervaren van de trainingen en interviews met klanten, ben ik tot de nodige informatie gekomen. Hieruit kwamen de wensen en behoeften van de klanten en de ‘Unique Selling Points’ van Live-Fit naar voren.
De klanten lieten weten het met name belangrijk te vinden dat er resultaat wordt behaald en een goede verstandshouding te hebben met de trainer, gedurende het proces dat zij doorlopen bij Live-Fit. Dit zijn aspecten die de klanten van te voren alleen nog niet konden weten, maar waar zij wel zeer tevreden over zijn. De reden dat de klanten hebben gekozen voor Live-Fit, in plaats van één van de concurrenten, had ook met de prijs te maken. Live-Fit is een startende onderneming die relatief goedkoop is in vergelijking met de concurrenten.
Na een kruisbestuiving met de diëtiste, waarin alle methoden om te promoten werden opgeschreven, zijn we tot een aantal interessante ideeën gekomen. Deze ideeën luiden als volgt:
1. Organiseren open dag

open dag

 

2. Benaderen van bedrijven

benaderen bedrijven

 

3. Social media

Live-Fit social media

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *