Het bereik vergroten door middel van ‘The Skyscraper Technique’.

Kitesurfen is een van de meest populaire watersporten ter wereld. Een huisvesting in een van de top kitesurf locaties van de wereld, zal daarmee het cirkeltje rond moeten maken, werd verwacht. Echter blijkt toch anders, nu kitesurfschool Coastline Kitesurfing uit Kaapstad ondervindt dat er meer meespeelt, en de huidige doelgroep toch aan de kleine kant blijkt. Kitesurfen is groot in Kaapstad, de weersomstandigheden zijn in het hoogseizoen uitermate geschikt voor een perfecte en extreme sessie. Hoge temperaturen zijn verzekerd en de alsmaar belangrijke wind zal door de natuurlijk gecreëerde effecten van de Tafelberg niet tot weinig ontbreken. Het is dan ook niet vreemd dat Kaapstad behoort tot een van de top kitesurf locaties ter wereld.

Hoewel de kitesurfindustrie op de stranden steeds blijkt uit te bereiden, is er een duidelijke daling te zien in de vraag en zoekpercentages in vergelijking met voorgaande jaren. Google trends laat zien dat de zoekacties naar Kitesurfing m.b.t. 2005 enorm gedaald zijn. Tevens zijn de meest gebruikte zoekacties voor kitesurf lessen ook flink gedaald. Geen positieve trend met daarnaast een gegeven feit dat de doelgroep voor kitesurfscholen, ‘de beginnende kite surfer’ al niet groot is. Moeten alle kitesurfschool-eigenaren nu allemaal vrezen voor hun carrière? Er wordt niet verwacht dat het zo’n storm zou lopen, maar het kan geen kwaad om te verdiepen in verdere mogelijkheden.

Uitbreiden van de doelgroep.
Verdiepen in de doelgroep bijvoorbeeld. Niet iedere klant weet van tevoren dat ze ooit uiteindelijk klant worden. Waarom dan alleen focussen op het publiek dat al weet dat ze klant willen worden? In samenwerking met partners Naish en Mystic zijn afspraken gemaakt om webshop te koppelen aan Coastline Kitesurfing. Beginnende maar nu juist ook gevorderde kite surfers kunnen hierdoor gelinkt worden aan de kitesurf school. Echter blijft in deze uitbereiding de doelgroep nog steeds beperkt tot kite surfers.

Om een daadwerlijke brede uitbereiding van de doelgroep te bewerkstelligen, zal er dus verder gekeken moeten worden dan de primaire dienst van het bedrijf. Zoals eerder benoemd weten niet alle beginnende kite surfers van tevoren dat ze ooit uiteindelijk starten met kitesurfen. Wat als je het publiek die tot nu toe helemaal niet tot de doelgroep behoort, een extra duwtje in de goede richting kunt geven, en uiteindelijk potentiele klanten kunt maken?

Kitesurfen is voor veel vakantiegangers slechts een leuke activiteit, maar laat ‘een leuke activiteit’ nu net iets zijn waar iedere toerist naar zoekt op vakantie.

The Skyscraper Technique.
Door gebruik te maken van The Skyscraper Technique kan een website 110% meer bereik creëren binnen 14 dagen. Aan de hand van de video legt digital marketeer Brian Dean het concept uit in drie (simpele) stappen.

  1. Zoek naar een waardevol, goed lopend concept – Denk hierbij aan een concept waarbij een grote hoeveelheid backlinks mogelijk zijn. Hoe je die vind? Zoek eerdere concepten met veel links, en ga hier mee aan de slag!
  2. Verbeter het – Probeer het op zoveel mogelijk punten te verbeteren. Maak het langer, meer up to date, en geef het een betere layout.
  3. Zend het naar de juiste mensen, voor de juiste backlinks – Aan de hand van de content verzamel je backlinks, hoe uitgebreider de content, des te meer backlinks je kunt maken. Op deze manier creëer je niet alleen een sterke ranking, maar ook nieuwe (blije) partners, want ook zij hebben baat hierbij!

Gebaseerd op the Skycraper Technique komt Coastline Kitesurfing met een nieuwe versie van ‘things to do in Cape Town’ namelijk ‘121 unique things to do in Cape Town’. De welbekende ’20 great things to do in Cape Town’ en ’42 things to do in Cape Town under R200’, zijn verbeterd, uitbereid, ge-updated, en worden voorzien van een nieuwe layout aan de hand van de whitehat SEO-facts anno nu.

Denk hierbij aan verbeterpunten, zoals het gebruiken van visualisatie, wat alleen al tot 43% meer social likes leidt.

Niet te vergeten is dat de laatste stap, het backlinken, een onmisbare factor is in het bereiken van een succesvolle ranking op google, en daarbij uit een evaluatie met de SEO-adviseur, naar voor kwam als tevens een cruciaal punt voor een succesvolle uitbereiding van het bereik. Een factor die continue verbeterd en ontwikkeld moet worden, wat met name in de huidige opstartfase een rol speelt.

Waarom een blogpost ‘Things to do in Cape Town’ voor een kite surfschool? Met het verwerken van deze content op de website wordt een uitermate brede doelgroep aangesproken, een doelgroep met middelen, een doelgroep die opzoek is naar activiteiten, en deze enorm brede doelgroep, komt automatisch terecht op onze website, de site van een kitesurfschool.

Voila, het extra duwtje in de rug is gegeven. Het beperkte bereik van ‘beginnende kite surfer’ is uitgebreid naar een enorm groot publiek. Tel daarbij alle extra traffic naar de blog-pagina, wat de website ranking flink ten goede zal doen bij op, en vergeet uiteraard de nieuwe goed gezinde stakeholders niet.

De blogpost ‘121 Unique things to do in Cape Town’ zal in de maand Augustus online verschijnen. Houdt www.coastlinekitesurfing.com in de gaten, en lees de blog als een van de eersten!

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *